Aktualności - Instytut Heweliusza

Aktualności

– Znajdujemy się w dosyć ważnym punkcie na osi historii i gospodarki naszego kraju. Jesteśmy 30 lat po przeobrażeniach ekonomicznych i społecznych i to jest taki moment, który wymaga od nas trochę zmiany kierunku, wizji oraz przede wszystkim szerszego spojrzenia nie tylko na aspekty biznesowe, ale też na aspekty rodzinne i właścicielskie. W przeciągu pięciu najbliższych lat, połowa firm polskich będzie musiała zmierzyć się z wyzwaniem sukcesyjnym i niestety tylko 30 procentom ta sztuka się uda – mówi w rozmowie z telewizją Echo24 Wojciech Wróbel, współzałożyciel Akademii Firm Rodzinnych, organizowanej przez Instytut Heweliusza.

(więcej…)

W firmach rodzinnych szczególnie istotne jest kultywowanie tzw. wartości właścicielskich pozwalających nie stracić energii, impetu i dążenia do szybkiego wzrostu, kiedy firmy stają się większe, dojrzałe i często mniej dynamiczne – mówi Piotr Dubno, dyrektor finansowy spółki Motivizer, jeden z wykładowców Akademii Firm Rodzinnych, organizowanej przez Instytut Heweliusza. I przekonuje: – Dobrze przygotowana strategia daje firmom rodzinnym zdecydowaną przewagę konkurencyjną.

(więcej…)

Mając na uwadze, że wizerunek każdej osoby publicznej jest istotnym elementem budowania autorytetu i prestiżu (w kontakcie z mediami, wyborcami, pracownikami i innymi osobami  z otoczenia), poniżej przedstawiamy ramowy program szkolenia „Wystąpienia publiczne”.

(więcej…)

– Benchmarking można realizować we wszystkich obszarach działania samorządu terytorialnego. Nie trzeba do tego żadnych wielkich decyzji, rady gminy, powiatu czy sejmiku. Potrzebna jest tylko dobra wola i przede wszystkim chęć do tego, żeby się rozwijać – podkreśla Marek Wójcik, pełnomocnik ds. legislacyjnych Zarządu Związku Miast Polskich, samorządowiec, wykładowca akademicki, były podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

(więcej…)

Media społecznościowe i nowe narzędzia komunikacji dla większości branż są już codziennością. Coraz częściej korzyści z sięgania po nie dostrzegają samorządy, które w ten sposób komunikują się z mieszkańcami, ale również wykorzystują je do promocji i nawiązywania kontaktów biznesowych. Poniżej przedstawiamy 3 rady, jak usprawnić komunikację w social mediach na poziomie samorządu terytorialnego.

(więcej…)