Za nami inauguracyjne warsztaty drugiej już edycji Akademii Firm Rodzinnych. W piątek i sobotę (28 i 29 października) z jej uczestnikami spotkali się Dariusz Duma i Adam Zagała.
Gospodarzem pierwszych zajęć był salon Mercedes-Benz Grupa Wróbel we Wrocławiu. Wzięło w nich udział 20 osób – przedsiębiorców, którzy nie tylko chcą powiększyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania, prawa, marketingu i psychologii, ale przede wszystkim chcą osiągnąć sukces w sukcesji i zaprojektować swoje firmy na pokolenia.
– Wspólnie z uczestnikami Akademii będziemy zastanawiać się jak osiągnąć nieśmiertelność biznesową. To dość ambitne, ale wierzę, że na koniec naszych zajęć dojdziemy do tego rozwiązania – mówi Wojciech Wróbel, założyciel Instytutu Heweliusza i jeden z mentorów programu.
Drugą edycję Akademii zainaugurował wykład Dariusza Dumy o tym, czym jest firma rodzinna, jak wyrasta z tradycyjnych polskich wartości: rodziny, przedsiębiorczości, zamiłowania do wolności, zdolności do mobilizacji i zrywu, gospodarności i pracowitości.
– W Akademii uczestniczy fantastyczna grupa przedsiębiorców, którzy już mają osiągnięcia, ale przede wszystkim mają przyszłość, potencjał i chęć rozwoju – rodzin i firm – na pokolenia. Zarządzanie, przywództwo, finanse, strategia, rozwój firmy i rodziny, zarządzane ludźmi, psychologia, sprzedaż, marketing, sukcesja – wszystko, co jest potrzebne by być dobrym właścicielem, szefem, liderem. Świetni wykładowcy – praktycy. Budowanie wartości – dla siebie, dla rodzin, firm, lokalnych środowisk, kraju, Europy i świata – to są ambicje polskich firm rodzinnych, z którymi się spotykamy w naszej Akademii – podkreśla Dariusz Duma, dyrektor wykonawczy Family Business Network Poland, filozof, przedsiębiorca, konsultant, trener i wykładowca z 20 letnim doświadczeniem.
W sobotę odbyły się zajęcia „Finanse dla właścicieli i managerów firm”, które poprowadził Adam Zagała z Value Finance.
Jak w Polsce mówi się o finansach? Typowe problemy finansowe firm o których nie wiedzą przedsiębiorcy. Najnowsze obserwacje z rynku. Secret sauce – czyli co zrobić, żeby controlling działał? Księgowość – zło konieczne czy wartościowy partner w biznesie? Dyrektor finansowy w XXI wieku – jak powinien wspierać właściciela? To tylko niektóre z tematów poruszone podczas wspomnianych warsztatów.
Przed uczestnikami Akademii jeszcze pięć dwudniowych zjazdów, w trakcie których spotkają się ze specjalistami od zarządzania, prawa, finansów, podatków, sprzedaży i marketingu.
Akademia Firm Rodzinnych powstała jako inicjatywa Instytutu Heweliusza, przy merytorycznym patronacie Family Business Network Poland. Więcej o naszej Akademii, jej programie i kadrze dydaktycznej, przeczytasz tutaj.