W międzynarodowych relacjach już od dawna nie chodzi wyłącznie o oficjalną politykę zagraniczną konkretnych państw, podboje czy rozwijający się pod patronatem władcy handel zagraniczny. Dziś umiejętności i kompetencje związane z budowaniem, rozwijaniem i pielęgnowaniem kontaktów międzynarodowych muszą mieć także samorządowcy czy ludzie biznesu.
- Każdy, kto spotka się z zagranicznym inwestorem lub będzie przygotowywał wizytę gości z innych krajów,
- ten, kto będzie starał się rozwijać swoją firmę za granicą, szukać tam inwestorów albo partnerów biznesowych,
- ten, kto chce pozyskać z zagranicy specjalistów i know- how,
- każdy, kto szuka swojej przyszłości zawodowej w branżach i projektach, które uwzględniają konieczność rozwijania kontaktów zagranicznych
powinien czuć się swobodnie na oficjalnych spotkaniach w środowisku międzynarodowym i znać jego zasady. Temu służą szkolenia, jakie opracowaliśmy w Instytucie Heweliusza, chcąc umożliwić samorządom i biznesowi zwiększenie szans na odniesienie sukcesu w międzynarodowych projektach. Prowadzi je u nas niekwestionowany ekspert w tej dziedzinie, Tomasz Orłowski, wieloletni ambasador Polski we Francji i Włoszech, szef Protokołu Dyplomatycznego oraz wiceminister spraw zagranicznych. Ambasador tytularny.
Szkolenie dla samorządu
Praktyczna wiedza o tym, w jaki sposób prowadzić dyplomację samorządową, budować strategię międzynarodową, promować relacje z zagranicznymi partnerami i w końcu jak efektywniej gospodarować pieniędzmi przeznaczonymi na ten cel. Uczestnicy szkolenia złożonego z czterech modułów zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności niezbędne do tego, by m.in. zorganizować zagraniczna wizytę, poprowadzić międzynarodowe negocjacje na wysokim szczeblu czy też poprzez umiejętne budowanie relacji zapewnić swojej gminie popularność wśród turystów.
Zobacz szczegóły szkolenia
Szkolenie dla biznesu
Od indywidualnej postawy menedżerów, umiejętności odnalezienia się w danej sytuacji często zależy los kontraktów wartych miliony złotych. By podczas spotkań czy negocjacji czuć się pewnie warto znać protokół dyplomatyczny jako międzynarodowy, czyli powszechnie zrozumiały kod uprzejmości. O sukcesie w biznesie może zaważyć język werbalny i niewerbalny, znajomość biznesowej etykiety, prawideł rządzących negocjacjami, umiejętność organizowania ważnych wydarzeń firmowych dziejących się za granicą czy też dostrzeganie i sprawne poruszanie się w środowiskach naznaczonych różnicami kulturowymi.
Zobacz szczegóły szkolenia