Dyplomacja samorządowa i współpraca zdecentralizowana

Kontakty międzynarodowe nie ograniczają się już wyłącznie do relacji państw. Własną „politykę zagraniczną” musi prowadzić także samorząd, chcąc pozyskać nowych inwestorów czy partnerów do współpracy gospodarczej, oświatowej, kulturalnej czy turystycznej. 

Opracowaliśmy szkolenie, które pozwala to robić skutecznie i z korzyścią dla mieszkańców. Trwa ono 8 godzin ( lub w wersji dwudniowej po cztery godziny).

 W Instytucie Heweliusza szkolenie to poprowadzi Tomasz Orłowski, wieloletni ambasador Polski we Francji i Włoszech, szef Protokołu Dyplomatycznego oraz wiceminister spraw zagranicznych. Ambasador tytularny.

Zobacz więcej o prowadzącym

 

Co daje szkolenie?

  • Wiedzę na temat tego, jak pozyskać i utrzymywać wartościowe kontakty międzynarodowe
  • Plan przygotowania strategicznej wizyty zagranicznego gościa czy inwestora
  • Wskazówki dotyczące prowadzenia ważnych rozmów i negocjacji z zagranicznym partnerem
  • Przykłady prowadzenia skutecznej promocji z wykorzystaniem realacji międzynarodowych

Szkolenie prowadzone jest w formie online.

Kontakt


Instytut Heweliusza Sp. z o.o.
Rynek 5
50-106 Wrocław

biuro@instytut-heweliusza.pl

Napisz do nas

Program

Moduł 1: Dyplomacja samorządowa – wstęp

  • Cele dyplomacji samorządowej
  • Narzędzia dyplomacji samorządowej
  • Efektywna strategia dyplomacji samorządowej
  • Case studies

Moduł 2: Dyplomacja samorządowa krok po kroku

  • Przygotowanie ważnej wizyty zagranicznego partnera/inwestora
  • Opracowywanie planu efektywnej wizyty zagranicznego partnera/inwestora
  • Najczęściej popełniane błędy podczas organizowania wizyty zagranicznego partnera/inwestora.
  • W jakiej kolejności przemawiać, jak wznosić toast, jak usadzać gości przy stole? Praktyczne aspekty nieformalnych kontaktów zagranicznych.

Moduł 3: Negocjacje i rozmowy międzynarodowe   

  • Prowadzenie rozmów w środowisku międzykulturowym – o czym pamiętać
  • Najważniejsze elementy negocjacji międzynarodowych

Moduł 4: Promocja relacji międzynarodowych

  • Wydarzenia gospodarcze i kulturalne jako element promocji międzynarodowej samorządu
  • Jak efektywnie promować międzynarodową aktywność samorządu
  • Prowadzenie skutecznej korespondencji z partnerami zagranicznymi