Edukacja i programy szkoleniowe | Instytut Heweliusza

Programy edukacyjne

Praca na stanowiskach kierowniczych jest odpowiedzialna i wymagająca. Studia menadżerskie dają natomiast aktualną wiedzę na temat budowania zespołów i wizerunku firmy, zarządzania ludźmi czy rygorów prawnych i finansowych przedsiębiorstwa. Podyplomowe studia menadżerskie oraz specjalne programy dedykowane konkretnym grupom zawodowym pozwalają natomiast dostosować wiedzę akademicką i doświadczenia biznesowej praktyki do konkretnego obszaru, sektora, środowiska biznesowego czy nawet branży.

Studia menadżerskie i dedykowane programy szkoleniowe

Programy Instytutu Heweliusza to edukacja w gronie najlepszych specjalistów, w sposób nowoczesny, praktyczny i otwierający nowe perspektywy zawodowe.

 

MBA in Community Management (MBA dla samorządu i JST)

   
Dają dyplom MBA i sprzyjają profesjonalizacji zarządzania w samorządzie terytorialnym, a absolwentom programu dają także uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek skarbu państwa i spółek samorządowych  bez konieczności odbywania dodatkowych kursów i zdawania egzaminu na członków rad nadzorczych.

Menadżerskie studia podyplomowe dedykowane pracownikom samorządu terytorialnego, spółek komunalnych i jednostek samorządowych trwają rok, kończąc się publiczną prezentacją i obroną pracy dyplomowej w obecności komisji. Absolwenci programu uzyskują dyplom wydany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Patronat nad programem objął Związek Miast Polskich.

Akademia Firm Rodzinnych

           
Unikatowy program szkoleniowy dedykowany właścicielom, sukcesorom i kluczowym pracownikom firm rodzinnych. W jego skład wchodzi nie tylko jedenaście specjalistycznych, poszukiwanych na rynku szkoleń z zakresu prawa, zarządzania czy zasad sukcesji, ale także lekcje przedsiębiorczości prowadzone przez właścicieli największych firm rodzinnych oraz specjalnie przygotowany program mentoringowy z wybranymi liderami biznesu rodzinnego.

Program trwa 3,5 miesiąca, kończy się publiczną prezentacją wybranego problemu menadżerskiego. Uczestnicy Akademii otrzymują certyfikat wydany przez Uniwersytet SWPS i Instytut Heweliusza.

Patronat nad programem Akademii Firm Rodzinnych objęło stowarzyszenie Family Business Network Poland.

Doświadczenie

Akademię tworzymy z międzynarodowym stowarzyszeniem Family Business Network.

Wiedza

Praktyczna wiedza od właścicieli największych firm rodzinnych w kraju i wymiana doświadczeń z najbardziej znanymi liderami biznesu w Polsce.

Networking

Topowi przedsiębiorcy i sieć kontaktów biznesowych w profesjonalnym środowisku.

Kadra

Poznaj prowadzących

  • Rafał Rogowicz

    Absolwent Akademii Profesjonalnego Coachingu. Za nim setki godzin spędzonych w sali szkoleniowej oraz gabinecie podczas sesji coachingowych i terapeutycznych.

  • Dariusz Joński

    Polski polityk i samorządowiec.

  • Artur Jabłoński

    Przedsiębiorca, konsultant i edukator. Założyciel i CEO firmy szkoleniowo-doradczej i agencji marketingowej digitalk. Wraz z zespołem pomaga firmom zwiekszyć sprzedaż i usprawnić działania marketingowe i sprzedażowe poprzez doradztwo, szkolenia lub prowadzenie kampanii. Pracował m.in. dla: Swiss, Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwa Znak, Otomoto, Otodom, NEUCA, Sphinx, Tel Aviv Urban Food Województw Pomorskiego i Kujawsko-Pomorskiego czy Instytutu Matki i Dziecka. 

  • Joanna Nitka

    Konsultantka językowa prostego języka wg standardu Uniwersytetu Wrocławskiego.

  • Maciej Gnela

    Specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa zamówień publicznych, w aspektach prawnych, technicznych oraz organizacyjnych. Posiada również szerokie doświadczenie w dziedzinie prawa cywilnego (umowy) oraz prawa działalności gospodarczej.

  • Maciej Kraus

    Wykłada ekonomię behawioralną na Stanford University oraz London Business School, a w Instytucie Heweliusza prowadzi zajęcia z zarządzania cenami.

  • dr Piotr Sedlak

    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzania. Absolwent studiów podyplomowych: Zarządzanie Projektem Badawczym (UEK), Badania Społeczne i Marketingowe (WSE Kraków) oraz Praktyczna Psychologia Społeczna (USWPS Warszawa). Ukończył również program Transforming HR with Data Science prowadzony przez Cambridge University.

  • dr Grzegorz Karwatowicz

    Ekspert w zakresie prawa zamówień publicznych, finansów publicznych i prawa Unii Europejskiej.

  • inż. Robert Gudowski

    Ekonomista, analityk biznesu, skarbnik w JST, wykładowca zagadnień z zakresu finansów publicznych i analizy budżetu na Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych.

  • mgr Anna Zawadzka

    Ekonomista, skarbnik w JST, absolwent MBA w administracji publicznej.

  • dr Kacper Siwek

    Skarbnik Miasta Świdnica, z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w sferze zarządzania finansami samorządowymi.

  • Anna Jasinowska-Czarny

    Właścicielka firmy UNIKA Doradztwo Unijne i Public Relations, od 2008 r. zajmująca się projektami finansowanymi ze środków zewnętrznych, przede wszystkim Unii Europejskiej.

  • Sławomir Prusakowski

    Psycholog, trener, trener biznesu, nauczyciel akademicki, doradca.

  • Krzysztof Łapiński

    Polski polityk i samorządowiec. W latach 2015-2017 poseł na Sejm VIII kadencji, w latach 2017-2018 rzecznik prasowy prezydenta i sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP.

  • Tomasz Trela

    Ekonomista, samorządowiec. Od 2010 r. był radnym Rady Miejskiej w Łodzi, w latach 2014-2019 był zastępcą prezydenta Łodzi. Wiceprzewodniczący Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz przewodniczący Sojuszu w województwie łódzkim. Poseł na Sejm IX kadencji (od 2019 r.).

  • Michał Zalewski

    Ekspert w zakresie komunikacji oraz zarządzania informacją. Właściciel marki Dobrze Powiedziane, konferansjer i miłośnik szwedzkiego stylu życia.

  • Dr Edyta Bielińska-Dusza

    Adiunkt w Katedrze Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej badania koncentrują się wokół strategii, technologii, Industry 4.0, innowacji, audytu wewnętrznego i zjawiska współpracy przedsiębiorstw.

  • Michał Kamiński

    Poseł, deputowany do Parlamentu Europejskiego, rzecznik prasowy prezydenta Lecha Kaczyńskiego, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, senator, wicemarszałek Senatu.

  • Maciej Gałecki

    Założyciel i CEO Bluerank, wiodącej agencji marketingu internetowego, która pracuje dla największych polskich i światowych marek. Prelegent, autor publikacji w obszarze online marketingu. Laureat i zdobywca wyróżnień w konkursach menedżerskich.

  • Marcin Górski

    Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Uzyskał stopień doktora nauk prawnych (2006 r.) i doktora habilitowanego nauk prawnych (2020 r.) w UŁ. Adiunkt Katedry Europejskiego Prawa Konstytucyjnego Uniwersytetu Łódzkiego. Autor ok. 170 publikacji naukowych, głównie z dziedziny prawa UE, prawa międzynarodowego, ochrony praw człowieka i prawa konstytucyjnego.

  • Alicja Żak-Łykus

    Psycholog, terapeuta pracujący w nurcie Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach.

  • Edi Pyrek

    Przez 8 lat zajmował się polityką – szkolił i doradzał 3 premierom, marszałkowi sejmu, kilku ministrom oraz prof. Relidze w czasie jego kampanii prezydenckiej. Pracował w Afganistanie po 9.11 jako negocjator pokojowy. Szkolił opozycję białoruską oraz CEO największych firm w Polsce. Po 89 był doradcą ministra ochrony środowiska prof. Stefana Kozłowskiego w pierwszym rządzie solidarnościowym.

  • Krzysztof Kwiatkowski

    Prawnik, polityk i urzędnik państwowy. Senator VII i X kadencji (2007–2011, od 2019), poseł na Sejm VII kadencji (2011–2013). W latach 2009–2011 minister sprawiedliwości, w latach 2009–2010 prokurator generalny, w latach 2013–2019 prezes Najwyższej Izby Kontroli.

  • Wojciech Cwalina

    Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu politycznego, psychologicznymi mechanizmami związanymi z oddziaływaniem mediów masowych na postawy i zachowania społeczeństwa oraz marketingiem środowiskowym.

  • Dr inż Piotr Pietrakowski

    Podpułkownik (rez.) Wojska Polskiego, absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu, doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce Uniwersytetu Wrocławskiego.

  • Mirosław Oczkoś

    Właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny.

    Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

    Doradca i mentor wizerunkowy ludzi biznesu, polityki, show biznesu.

  • Daria Domaradzka-Guzik

    Praktyk. Zawodowo – Szkoleniowiec, Trener, Wykładowca Akademicki i Partner Zarządzający w firmie szkoleniowej Rivigo.eu.

    Skutecznie szkoli zespoły sprzedażowe, liderów, pracowników administracji publicznej, polityków, parlamentarzystów, kadrę managerską niższego i wyższego szczebla.

  • Marcin Kwintkiewicz

    Absolwent filologii klasycznej na Uniwersytecie Łódzkim i podyplomowo marketingu internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. 

  • Magdalena Cetera

    Od 2003 roku mediator stały ds. karnych i cywilnych przy Sądach Okręgowych we Wrocławiu, Legnicy i Opolu. Prowadzi specjalistyczne szkolenia z mediacji, wykłada na Uniwersytecie Wrocławskim i Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

  • Sylwester Cetera

    Współzałożyciel i Wspólnik Zarządzający Kancelarii CWW. Radca prawny w 23 letnim doświadczeniem w zawodzie, bogatą praktyką procesową oraz menadżerską. Absolwent studiów MBA i MBA LEGAL.

  • prof. dr hab. Dariusz Doliński

    Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji.

  • Anna Dolot Ph.D.

    Absolwentka, a obecnie pracownik dydaktyczno-naukowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, praktyk.

  • Piotr Dubno

    W swojej karierze zawodowej zajmował stanowiska w zarządach spółek (min. PLL LOT SA, PKO TFI SA), zarządzając obszarami finansów sprzedaży marketingu i informatyki.

  • Tadeusz Dulian

    Doradca firm rodzinnych CFBA (Certified Family Business Advisor), członek Family Firm Institute w Bostonie oraz zespołu EMEA Deloitte Family Business Network.

  • Dariusz Duma

    Dyrektor wykonawczy Family Business Network Poland. Filozof, przedsiębiorca, konsultant, trener i wykładowca z 20 letnim doświadczeniem w Polsce i za granicą.

  • dr hab. Jarosław Flis

    Adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i  Komunikacji Społecznej. Specjalizuje się w dziedzinie public relations, socjologii polityki i zarządzania instytucjami publicznymi.

  • dr Krzysztof Głuc

    Adiunkt w Katedrze Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Dyrektor Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej UEK, członek Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej UEK.

  • dr hab. Tomasz Grzyb

    Psycholog. Zajmuje się psychologią wpływu społecznego. Interesuje się także metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami.

  • dr inż. Robert Kamiński

    Wykładowca akademicki związany z Politechniką Wrocławską. Specjalista z zakresu zarządzania strategicznego o dużym doświadczeniu we współpracy z przemysłem.

  • Michał Kaźmierski

    Doświadczony praktyk biznesu, od kilkunastu lat zrządzający zespołami i organizacjami. Trener i wykładowca Akademii Psychologii Przywództwa oraz członek kadry naukowo-dydaktycznej kierunku „Zarządzanie i przywództwo” Uniwersytetu SWPS.

  • Jan Kolański

    Założyciel i Prezes Zarządu Colian Sp. z o.o, wiodącego producenta słodyczy, przypraw i napojów. Najbardziej znane na polskim rynku marki to m.in. Grześki, Hellena czy Jeżyki.

  • dr Michał Kudłacz

    Ekonomista, adiunkt w Katedrze Polityk Publicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, konsultant Małopolskiego Ośrodka Badań Regionalnych Urzędu Statystycznego w Krakowie, ekspert m.in. Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, b. Prezes Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej.

  • dr Jakub Kwaśny

    Ekonomista, samorządowiec, autor lub współautor wielu publikacji naukowych z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych, polityki regionalnej, rozwoju lokalnego i regionalnego, samorządu terytorialnego i polityki spójności Unii Europejskiej.

  • Michał Łuczak

    Prezes zarządu Grupy Wróbel. Laureat nagród i wyróżnień branżowych, lider środowiska dealerów samochodowych a także prezes Dolnośląskiej Izby Gospodarczej.

  • Filip Mecner

    Właściciel agencji specjalizującej się w kreowaniu i sprzedaży praw do wizerunku osób znanych publicznie, wykładowca akademicki i ekspert z zakresu kreowania wizerunku i PR.

  • dr Inga Mizdrak

    Adiunkt w Katedrze Filozofii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2004 roku związana z Instytutem Myśli Józefa Tischnera w Krakowie oraz członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego.

  • Prof. UEK dr hab. Janusz Nesterak

    Inicjator i opiekun merytoryczny kierunku uniwersyteckiego: Rachunkowość i Controlling. Założyciel i Prezes Stowarzyszenia Krakowska Szkoła Controllingu. Posiada bogate doświadczenie praktyczne.

  • Katarzyna Bernadetta Olszewska

    Prawniczka, specjalistka od ochrony danych osobowych, pasjonatka gór i nowych technologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy szkoleniowej, radna warszawskiej Pragi- Południe.

  • Katarzyna Osadkowska

    Prezes Zarządu Hotelu Jakubus, współwłaścicielka i Członek Zarządu Osadkowski Holding odpowiedzialna za obszar Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz PR i wizerunek.

  • Ambasador Tomasz Orłowski

    Ambasador tytularny. Studiował archeologię, literaturę francuską i porównawczą oraz cywilizację średniowieczną na uniwersytetach Łódzkim, Mikołaja Kopernika w Toruniu i w Poitiers.

  • Andrzej Porawski

    Od 1990 roku dyrektor Biura Związku Miast Polskich, a od 1999 roku – sekretarz strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

  • Grzegorz Proksa

    Partner zarządzający WPW Wołczek, Proksa & Wspólnicy. Od kilkunastu lat doradza przedsiębiorcom przy projektach, które wymagają połączenia kompetencji w obszarze doradztwa prawnego i podatkowego. Posiada tytuł zawodowy radcy prawnego oraz doradcy podatkowego.

  • Jacek Ptaszek

    Współwłaściciel i Członek Zarządu JMP Flowers będącej największym w Europie Środkowej i Wschodniej producentem i traderem kwiatów i roślin

  • Adam Rozwadowski

    Założyciel i akcjonariusz Centrum Medycznego ENEL-MED. Pełni funkcję Wiceprezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szpitali Prywatnych oraz członka Zarządu Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia.

  • dr hab. Andrzej Sztando, prof. UEW

    Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jest znanym w Polsce i za granicą specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym i regionalnym.

  • Robert Uhl

    Robert jest adwokatem i Local Partner w krakowskim biurze kancelarii Deloitte Legal. Zajmuje się sprawami z zakresu obrotu nieruchomościami, prawa korporacyjnego i prawa upadłościowego, a także postępowaniami sądowymi.

  • Tomasz Wołczek

    Partner zarządzający WPW Wołczek, Proksa & Wspólnicy. Od blisko 20 lat zajmuje się doradztwem podatkowym na rzecz polskich i zagranicznych podmiotów, od 2004 r. posiada zawodową licencję doradcy podatkowego.

  • Marek Wójcik

    Pełnomocnik ds. legislacyjnych Zarządu Związku Miast Polskich, samorządowiec, wykładowca akademicki, były podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji i członek kadry olimpijskiej w lekkiej atletyce. Z wykształcenia pedagog.

  • Wojciech Wróbel

    Właściciel Grupy Wróbel, jednej z największych firm motoryzacyjnych w Polsce. Dealer marki Mercedes – Benz oraz Mazda.

  • Kamil Wyszkowski

    Od 2002 roku pracownik Organizacji Narodów Zjednoczonych. Przedstawiciel i Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland oraz Przedstawiciel UNOPS w Polsce. Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w zakresie działań na styku biznesu i administracji.

  • Adam Zagała

    Partner w firmie Value Finance świadczącej usługi “Dyrektora Finansowego na godziny”, która jak jedna z pierwszych w Polsce rozpoczęła świadczenie usług w modelu CFO-as-a-service dla sektora MSP.

  • Łukasz Goss

    Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim. Pracował w lokalnym oddziale TVP w Łodzi. Dyrektor Biura Promocji i Nowych Mediów w Urzędzie Miasta Łodzi.

  • Tomasz Piotrowski

    Manager w sektorze publicznym nadzorujący blisko 1000 pracowników, uczestniczący we wszystkich procesach strategicznych, odpowiedzialny za komunikację i budowanie marki Łodzi.

Pytania i odpowiedzi

Kto wykłada na podyplomowych studiach menadżerskich, z kim będę studiował/a?

Na podyplomowych studiach menadżerskich stworzonych dla pracowników samorządowych wykładowcami są naukowcy z wielu ośrodków akademickich, prawnicy i ekonomiści specjalizujący się w tematyce samorządowej, osoby publiczne czy specjaliści od budowania marki osobistej. Wśród studentów można znaleźć prezydentów miast, doświadczonych specjalistów wąskich dziedzin związanych z samorządem lokalnym oraz menadżerów pracujących w jednostkach samorządowych Dolnego Śląska, Małopolski, Polski zachodniej i centralnej.

Więcej informacji na temat wykładowców podyplomowych studiów menadzerskich można znaleźć w zakładce Kadra

W jakich miastach mogę studiować?

Podyplomowe studia menadżerskie MBA dla samorządowców uruchomiliśmy we Wrocławiu, w Łodzi, w Krakowie, w Warszawie, Katowicach i w Toruniu. Wszędzie tam zajęcia są prowadzone przez tych samych wykładowców według tego samego programu. Akademia Firm Rodzinnych to zajęcia odbywające się we Wrocławiu. Więcej na ten temat w sekcji dotyczącej Akademii Firm Rodzinnych

Czy mogę zdobyć jakieś dofinansowanie?

Absolwenci podyplomowych studiów menadżerskich sięgali po dofinansowania oferowane przez właściwe dla ich miejsca zamieszkania Powiatowe Urzędy Pracy, Krajowy Fundusz Szkoleniowy czy własny zakład pracy. Podyplomowe studia menadżerskie MBA dla samorządowców zostały wpisane do Bazy Usług Rozwojowych. Dofinansowania Akademii Firm Rodzinnych można szukać w lokalnych projektach i programach dedykowanych sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw.

Opinie
  • To studia dla ambitnych i chcących zmieniać rzeczywistość samorządowców. Pracowników
    urzędów, którym wciąż chce się zaskakiwać i robić coś ponad. A przy okazji poznać nowych
    ciekawych i niebanalnych ludzi

    Jakub Kwaśny
    Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
  • Nasz program daje dostęp do najbardziej aktualnej wiedzy na temat samorządu oraz
    przegląd najlepszych europejskich rozwiązań dla polskich miast i gmin. Zajęcia prowadzą
    praktycy zarządzania, cenieni specjaliści z zakresu finansów, prawa, marketingu i wysokiej
    klasy naukowcy z renomowanych ośrodków akademickich

    Ilona Byra
    Prezes Instytutu Heweliusza.
  • Spotkania z ludźmi z pierwszych stron gazet, politykami, fachowcami, dziennikarzami, ale
    nie tylko. To także świetna okazja do rozmowy z innymi samorządowcami i poznania ich
    punktu widzenia na zmiany zachodzące w Polsce

    Marcin Gołaszewski
    Przewodniczący rady miejskiej w Łodzi
  • Od lat uczę tego, jak skutecznie zarządzać mową ciała. I wiem, że warsztatowe podejście w
    tym obszarze sprawdzi się najlepiej. Na zajęciach pokażę Państwu jak opanować stres i jak
    radzić sobie z prawdziwą tremą. Co zrobić, aby komunikacja niewerbalna i mowa ciała
    skutecznie wspierały wystąpienia publiczne

    Daria Domaradzka-Guzik
    Wykładowca akademicki i trener komunikacji.
  • Miałem okazję pracować z trzema premierami, marszałkiem Sejmu i kilkunastoma
    ministrami. Za każdym razem w tym, co robiliśmy najważniejsze było nie tylko to „co”
    chcemy mówić, ale także było istotne „jak” chcemy to powiedzieć, a przede wszystkim:
    „dlaczego”. Na tych studiach dowiecie się: co, jak i dlaczego

    Edi Pyrek
    Ekspert od kreowania wizerunku.

Co dalej?

Masz pytania? Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy

Kontakt

Instytut Heweliusza Sp. z o.o.
Rynek 5
50-106 Wrocław

biuro@instytut-heweliusza.pl