Prosty język. Mała zmiana – duża korzyść.
Prosty język to taki styl pisania i mówienia, który jest zrozumiały dla publicznego odbiorcy. W wielu krajach na świecie to powszechny standard komunikacji. Funkcjonuje pod nazwą „plain language”.
Jego najważniejszą cechą jest to, że informacje podane w prostym języku każdy powinien zrozumieć bez trudu już po pierwszej lekturze. Prosty język sprawia, że tekst czytamy szybko (w swoim naturalnym tempie), jest on dla nas zrozumiały i więcej z niego zapamiętujemy.
W Polsce prosty język rozwija się od 2010 roku. Wtedy też powstał standard Prostej Polszczyzny stworzony przez zespól Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.
Prosty język jest uniwersalny. To język biznesu i administracji. Kancelarie prawne, banki, urzędy używają prostego języka w komunikacji ze swoimi klientami po to, żeby komunikować się jasno, precyzyjnie i w zrozumiały sposób.
Prosty język jest nowoczesny. Codziennie każdy z nas otrzymuje 11 milionów bitów informacji, a świadomie jesteśmy w stanie przetworzyć zaledwie 40 bitów.
Prosty język oszczędza czas i pieniądze. Prosty język buduje pozytywny wizerunek i relacje. Jasna i zrozumiała komunikacja kształtuje pozytywną relację z odbiorcą. Narrację tworzymy z szacunkiem dla odbiorcy dbając o empatię i pozytywny przekaz. To szczególnie ważne przy treściach spornych i problematycznych.
Program szkolenia:
Organizacja szkolenia:
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu: