Prosto – jak komunikować się poprawnie, jasno i zrozumiale

Prosto – jak komunikować się poprawnie, jasno i zrozumiale

Prosty język. Mała zmiana – duża korzyść.

Prosty język to taki styl pisania i mówienia, który jest zrozumiały dla publicznego odbiorcy. W wielu krajach na świecie to powszechny standard komunikacji. Funkcjonuje pod nazwą „plain language”.

Jego najważniejszą cechą jest to, że informacje podane w prostym języku każdy powinien zrozumieć bez trudu już po pierwszej lekturze. Prosty język sprawia, że tekst czytamy szybko (w swoim naturalnym tempie), jest on dla nas zrozumiały i więcej z niego zapamiętujemy.

W Polsce prosty język rozwija się od 2010 roku. Wtedy też powstał standard Prostej Polszczyzny stworzony przez zespól Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.

Prosty język jest uniwersalny. To język biznesu i administracji. Kancelarie prawne, banki, urzędy używają prostego języka w komunikacji ze swoimi klientami po to, żeby komunikować się jasno, precyzyjnie i w zrozumiały sposób.

Prosty język jest nowoczesny. Codziennie każdy z nas otrzymuje 11 milionów bitów informacji, a świadomie jesteśmy w stanie przetworzyć zaledwie 40 bitów.

Prosty język oszczędza czas i pieniądze. Prosty język buduje pozytywny wizerunek i relacje. Jasna i zrozumiała komunikacja kształtuje pozytywną relację z odbiorcą. Narrację tworzymy z szacunkiem dla odbiorcy dbając o empatię i pozytywny przekaz. To szczególnie ważne przy treściach spornych i problematycznych.

Program szkolenia:

  • Moduł 1. Prosty język – zasady
  • Moduł 2. Jak mówić i pisać poprawnie – zasady i narzędzia lingwistyczne
  • Moduł 3. Przepis na proste pismo – treść i architektura pisma
  • Moduł 4. Jak upraszczać korespondencję (mail, pisma, umowy, regulaminy)
  • Moduł 5. Prosty język w dokumentach prawnych

Organizacja szkolenia:

  • Szkolenie 1-dniowe, 5-godzinne, on–line
  • Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
  • Połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych ćwiczeń

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Nauczysz się, jak mówić i pisać prosto, zrozumiale, przejrzyście, komunikatywnie
  • Nauczysz się jak upraszczać korespondencję
  • Podniesiesz kompetencje w obszarze efektywnej komunikacji
  • Absolwenci otrzymują dyplom ukończenia kursu wydawany przez Instytut Heweliusza

Kontakt


Instytut Heweliusza Sp. z o.o.
Rynek 5
50-106 Wrocław

biuro@instytut-heweliusza.pl

Napisz do nas