Skuteczne media społecznościowe - Facebook, Instagram, Tik Tok

Skuteczne media społecznościowe – Facebook, Instagram, Tik Tok

Dowiedz się, jak skutecznie prowadzić media społecznościowe – Facebooka, Instagrama, Tik Toka.

Szkolenie składa się z czterech modułów.

Poprowadzi je Marcin Kwintkiewicz – właściciel agencji social media – Kwintesencja. Szkoleniowiec. Konsultant. Wykładowca akademicki.

Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały graficzne oraz dyplom wydawany przez Instytut Heweliusza, jednostki oświatowej wyspecjalizowanej w inicjowaniu, tworzeniu i prowadzeniu unikatowych programów edukacyjnych.

Wywiad z Marcinem Kwintkiewiczem o mediach społecznościowych i komunikacji w samorządzie

Program szkolenia:

  • Moduł 1. Copy: Jak przyciągać uwagę?
    - Krajobraz mediów społecznościowych w Polsce

    - Najważniejsze wytyczne: cel, mierzenie działań, mobile, video, AI, Adsy, dywersyfikacja i strategia treści

    - Techniki copywriterskie

    - Gotowy framework, czyli strategia komunikacji

    - Jak zbudować powtarzające się cykle tematyczne, które działają?

  • Moduł 2. Moderacja: Jak zarządzać treściami na FB i IG?
    - Jak działają algorytmy Facebooka, Tik Toka i Instagrama?

    - Co, kiedy i ile publikować? Czy są jeszcze uniwersalne złote godziny publikacji?

    - Co jeśli nie stać nas na grafika? Jak radzić sobie samemu w program Canva. Co możemy w nim zrobić i jak szybko. Pokażę na przykładzie grafik i video. Narzędzia AI - chatGPT+, Midjourney i inne programy opierające się na sztucznej inteligencji

    - Jak mierzyć i sprawdzać efektywność Twojej komunikacji? Na co zwrócić uwagę? Jak za darmo podglądać konkurencję? Jak zrobić to bezpłatnie i przy pomocy płatnych zewnętrznych narzędzi (na przykładzie Sotrender i Sprout Social)

    - Wydarzenia - jak stworzyć poprawnie wydarzenie? Czym różni się wersja online od offline? Czy można wyedytować wszystkie elementy po opublikowaniu? Jakie błędy wynikają z ustawień domyślnych?

    - Jak korzystać z Fb Live Producer? Jak zaplanować live? Jak przeprowadzić jego próbę, żeby nikt jej nie widział – zarówno na profilu prywatnym, jak i fanpage’u? Co możemy przetestować na mobile, a co na komputerze? A co jeśli chcemy puścić live'a na kilka naszych kanałów jednocześnie? Pokażę Wam, jak to się robi w programie Restream

    - Zadania administratora i jak zaangażować pracowników

    - Czy włączać tryb profesjonalny na koncie osobistym? Jak pogodzić treści między kontem osobistym a firmowym?

    - Komunikacja kryzysowa: co zrobić gdy pojawi się hejt lub krytyka? Jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych? Co to jest zasada 5P i jak się zachować w czasie medialnej burzy? Jak reagować w mediach społecznościowych?

  • Moduł 3. Mobile: wszystko co możesz zrobić na smartfonie
    - Jakie aplikacje trzeba mieć na smartfonie? Czy może do komunikacji biznesowej wystarczy nam zwykła aplikacja Facebooka? Czy posty z urządzenia mobilnego mają lepsze zasięgi od postów wrzucanych z desktopu?

    - Meta Business Suite - dlaczego warto się polubić z MBS? Co można tam znaleźć? Dlaczego tam powinieneś ustawiać wszystkie posty na komputerze - na FB, IG i grupy tematyczne? Jak wygląda aplikacja mobilna?

    -Jak się przygotować do nagrania video? Dlaczego wystarczy smarfon? Jak ustawić światło, dźwięk, na jakiej wysokości zamocować kamerę? Jak poprawnie dodawać video? Na co zwrócić uwagę? Jak dodawać napisy automatycznie - pokażę Ci z jakich programów korzystam, oszczędzając sobie czas na żmudne wstukiwanie tekstów ręcznie

    - Stories, Reels, Live + funkcja collab, czyli współdzielenia treści

    - Triki dostępne tylko na FB i tylko na IG

  • Moduł 4. Reklama: kiedy organicznie dochodzisz do ściany
    - Możliwości systemu Meta Ads i zakładanie Menedżera Firmy

    - Jaki cel wybrać? Jak ustawić kampanię, zestaw reklam, reklamę - przykładowa kampania krok po kroku. Co będziesz potrzebować, aby wykonać ją poprawnie?

    - Jak nie dać się oszukać zewnętrznym agencjom, które promują Wam płatne treści? Jak patrzeć im na ręce?

    - Tworzenie grup standardowych, niestandardowych i lookalike

  • Narzędzia, które poznasz w trakcie szkolenia: Canva, Meta Business Suite, Menedźer Firmy i Reklam, Publer, TextExpander, Semrush, Linktree, Restream, Descript, Capcut, Bitly, Sotrender, Semrush.

Kontakt


Instytut Heweliusza Sp. z o.o.
Rynek 5
50-106 Wrocław

biuro@instytut-heweliusza.pl

Napisz do nas